ប៉ូលទេសចរណ៍ធំៗចំនួន៤ និងគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍ជាង២០០ ត្រូវបានដាក់បញ្ចូលក្នុងសេចក្ដីព្រាងផែនការមេអភិវឌ្ឍន៍វិស័យទេសចរណ៍ខេត្តកែប
AKP ភ្នំពេញ ថ្ងៃទី១៥ ខែមករា ឆ្នាំ២០២១ -- គណៈកម្មការអន្តរក្រសួង ដើម្បីរៀបចំផែនការមេអភិវឌ្ឍន៍ វិស័យទេសចរណ៍ខេត្តកែប បានបញ្ចប់ការសិក្សាស្រាវជ្រាវរបស់ខ្លួននៅក្នុងខេត្តភាគនិរតីមួយនេះ ដោយបានចងក្រងជា «សេចក្ដីព្រាងផែនការមេសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍវិស័យទេសចរណ៍ខេត្តកែប»មួយឡើង ក្នុងនោះ គម្រោងបង្កើតប៉ូលទេសចរណ៍ធំៗចំនួន៤ និងគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍ចំនួន២៥១គម្រោង ត្រូវបាន ដាក់បញ្ចូលទៅក្នុងសេចក្តីព្រាងផែនការមេនេះ។

យោងតាមបណ្តាញទំនាក់ទំនងសង្គមហ្វេសប៊ុករបស់ក្រសួងទេសចរណ៍ បានឱ្យដឹង ថា បន្ទាប់ពីចងក្រងបានឯកសារព្រាងនេះរួចមក គណៈកម្មការអន្តរក្រសួងក៏បានបើក កិច្ចប្រជុំមួយឡើង ដើម្បីត្រួតពិនិត្យ ពិភាក្សា និងផ្ដល់ធាតុចូលបន្ថែមទៅក្នុងសេចក្តី ព្រាងផែនការមេ ក្រោមអធិបតីភាពឯកឧត្តមបណ្ឌិត ថោង ខុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍ និងជាប្រធានគណៈកម្មការអន្តរក្រសួង កាលពីថ្ងៃទី១៤ ខែមករា ឆ្នាំ២០២១ នៅទីស្ដីការ ក្រសួងទេសចរណ៍។
ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រី ថោង ខុន បានបញ្ជាក់ថា គោលបំណងនៃការរៀបចំផែនការមេ សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍវិស័យទេសចរណ៍ខេត្តកែបនេះ គឺដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍ឱ្យខេត្តកែបក្លាយជា «គោលដៅទេសចរណ៍ធម្មជាតិសម្រាកកម្សាន្តបែបប្រណីតកម្រិតខ្ពស់» ដោយគិតទៅលើ ភាពទាក់ទាញ ភាពប្រកួតប្រជែងនៅក្នុងតំបន់ និងពិភពលោក ពិសេសគឺត្រូវធានា ឱ្យបាននូវសមភាព សមធម៌ តម្លាភាព ចីរភាព និងនវានុវត្តន៍។

ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រីបានបន្តថា ផែនការមេសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍវិស័យទេសចរណ៍ ខេត្តកែបនេះ គឺជាឯកសារយុទ្ធសាស្ត្រដ៏មានសារៈសំខាន់មួយដែលអាចជួយស្តារ និងលើក ស្ទួយវិស័យទេសចរណ៍ខេត្តកែប ទាំងនៅក្នុងដំណាក់កាលវិបត្តិកូវីដ-១៩ ក៏ដូចជាក្នុងដំណាក់ កាលក្រោយវិបត្តិកូវីដ-១៩ ផងដែរ។
ជាមួយគ្នានោះ អង្គប្រជុំក៏បានបង្ហាញយុទ្ធសាស្ត្រគោលចំនួន៩ នៅក្នុងឯកសារព្រាង ផែនការមេ សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍវិស័យទេសចរណ៍ខេត្តកែបនេះរួមមាន៖ ១. យុទ្ធសាស្រ្ត អភិវឌ្ឍន៍ប៉ូលទេសចរណ៍ខេត្តកែប, ២. យុទ្ធសាស្រ្តវិនិយោគ និងអភិវឌ្ឍន៍របៀងទេសចរណ៍ ខេត្តកែប, ៣. យុទ្ធសាស្រ្តពង្រឹងគុណភាព និងសុវត្តិភាពទេសចរណ៍, ៤. យុទ្ធសាស្រ្តអភិវឌ្ឍ ន៍ធនធានមនុស្សក្នុងវិស័យទេសចរណ៍, ៥. យុទ្ធសាស្រ្តទីផ្សារ និងផ្សព្វផ្សាយទេសចរណ៍ ខេត្តកែប, ៦. យុទ្ធសាស្រ្តគ្រប់គ្រង និងអភិវឌ្ឍន៍វិស័យពាក់ព័ន្ធនានា គាំទ្រដល់ការអភិវឌ្ឍ វិស័យទេសចរណ៍ខេត្តកែប, ៧. យុទ្ធសាស្រ្តពង្រឹងចង្វាក់ផលិតកម្មក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ ខេត្តកែប, ៨. យុទ្ធសាស្រ្តអភិវឌ្ឍន៍នវានុវត្តន៍នៃវិស័យទេសចរណ៍ខេត្តកែប, ៩. យុទ្ធសាស្រ្ត ពង្រឹងអភិបាលកិច្ច ត្រួតពិនិត្យ និងវាយតម្លៃសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍវិស័យទេសចរណ៍ខេត្តកែប នៅក្នុងយុទ្ធសាស្ត្រគោលទាំង៩នេះ គឺមានយុទ្ធសាស្ត្រលម្អិតចំនួន ៤៩ យុទ្ធសាស្ត្រទៀត ដោយបែងចែកជា ៩៨ សកម្មភាព ស្មើនឹង ២៥១ គម្រោង។

ឯកឧត្តម នី ផល្លី អនុរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងទេសចរណ៍ បានថ្លែងថា គណៈកម្មការ អន្តរក្រសួងបានកំណត់យកប៉ូលអភិវឌ្ឍន៍ទេសចរណ៍ធំៗចំនួន៤ សម្រាប់ខេត្តកែបនេះ ក្នុងនោះរួមមាន ទីក្រុងកែបបច្ចុប្បន្ន តំបន់អង្កោល តំបន់ភ្នំវល្លិ និងតំបន់ប្រជុំកោះ។
ឯកឧត្តមបន្តថា ដោយសារខេត្តកែប គឺជាខេត្តទី២ បន្ទាប់ពីខេត្តកំពត ដែលអាច ផលិតអំបិល ហើយផលិតផលអំបិលនេះ គឺជាទំនិញយុទ្ធសាស្ត្រសម្រាប់ប្រទេសជាតិ ទើប រាជរដ្ឋាភិបាលបានដាក់ចេញចក្ខុវិស័យការពារតំបន់ស្រែអំបិល និងជំរុញឱ្យមានការផលិត អំបិលឱ្យបានកាន់តែច្រើនឡើង។ សម្រាប់ផែនការមេនេះ នឹងបំលែងគោលដៅនៅតំបន់ ស្រែអំបិលទៅជាគោលដៅកសិទេសចរណ៍ស្រែអំបិល ក្នុងនោះក៏មានការបង្កើតឱ្យមានជា សារៈមន្ទីរស្រែអំបិល ដើម្បីបង្ហាញទៅដល់ភ្ញៀវទេសចរជាតិ និងអន្តរជាតិបានស្គាល់អំពី ច្រវ៉ាក់ផលិតកម្មអំបិលនៅកម្ពុជា៕
ដោយ សាយ សុន (រូបថត៖ ក្រសួងទេសចរណ៍)





